Koja je razlika između djece od 2, 3 i 4 godine i koje vježbe odgovaraju kojoj dobi?

Koja je razlika između djece od 2, 3 i 4 godine i koje vježbe odgovaraju kojoj dobi?

Svaka dob ima svoj tempo

Kako prilagoditi aktivnosti dobi djeteta: vodič od 2 do 4 godine

Djeca rastu brzo, ali ne sve u isto vrijeme – posebno kada se radi o pažnji, motoričkim vještinama i sposobnosti učenja. Prilagođavanjem aktivnosti njihovoj dobi i razini razvoja, pomažemo im da napreduju bez osjećaja frustracije. U nastavku donosimo smjernice koje pomažu roditeljima i odgojiteljima u odabiru pravih zadataka u pravo vrijeme.

2 godine – Učenje kroz osjetila i pokret

Karakteristike u ovoj dobi:

  • pažnja traje 1 do 3 minute
  • dijete voli ponavljanje istih aktivnosti
  • koristi jednostavne riječi i fraze
  • uživa u aktivnostima koje uključuju osjetila (boje, dodir, pokret)

Preporučene aktivnosti:

  • bojanje velikih površina bez preciznosti
  • povezivanje jednostavnih slika (npr. mama – beba životinja)
  • igre imenovanja predmeta
  • gnječenje plastelina i oblikovanje rukama

Vježbenica koju preporučujemo: Moja prva vježbenica – vizualno bogata, bez potrebe za preciznim pisanjem. Idealna za početno prepoznavanje boja, oblika i snalaženje na papiru.

3 godine – Fina motorika u akciji

Karakteristike u ovoj dobi:

  • poznaju brojeve do 5
  • počinju stabilnije držati olovku
  • razumiju jednostavne upute
  • vole ponavljati riječi i brojati naglas

Preporučene aktivnosti:

  • praćenje jednostavnih linija
  • spajanje točkica u slike
  • brojanje malih grupa predmeta (do 5)
  • prepoznavanje početnih slova, najčešće iz vlastitog imena

Vježbenica koju preporučujemo: Učimo brojeve – razvija osnovne vještine brojanja, razumijevanja količine i povezivanja broja s vizualnim prikazom.

4 godine – Priprema za školu

Karakteristike u ovoj dobi:

  • prepoznaju više slova i brojeva
  • mogu se koncentrirati i do 10 minuta
  • razlikuju više boja i oblika
  • pokazuju interes za “prave” zadatke i strukturu

Preporučene aktivnosti:

  • pisanje velikih tiskanih slova
  • zadaci logike tipa “što ne pripada?”
  • sortiranje i uspoređivanje prema različitim svojstvima
  • jednostavni labirinti i igre povezivanja

Vježbenica koju preporučujemo: Moji prvih 100 riječi – odličan temelj za prepoznavanje riječi, slova i pojmova kroz igru, ilustracije i prvi dodir s pisanjem.

Zanimljivost

Stručnjaci se slažu – kada su zadaci pravilno prilagođeni dobi i sposobnostima djeteta, raste i njegova motivacija, samopouzdanje te volja za učenjem. Ako su aktivnosti preteške, dolazi do frustracije. Ako su prelagane, dijete brzo izgubi interes.

Zaključak

Prava vježba u pravo vrijeme ima veći učinak od bilo kojeg “univerzalnog rješenja”. Umjesto uspoređivanja s drugima, pratite svoje dijete i birajte sadržaje koji odgovaraju njegovoj fazi razvoja. Djeca najbolje uče kada im je zabavno, kada razumiju što rade i kada osjete da napreduju vlastitim tempom.

Natrag na blog

Sviđaju vam se naši blogovi?

Imate temu koju želite da obradimo? Pišite nam i možda baš vaša ideja bude sljedeći blog!